SZKOLENIE – CHORWACJA

Nazwa szkolenia: Strategie zapobiegania przedwczesnemu opuszczaniu szkoły przez uczniów.

Miejsce: Chorwacja- Split

 

Termin: 26.05 – 02.06.2023 r

Uczestnicy: Agnieszka Betleja, Martyna Kściuczyk

Cel kursu i jego przebieg:

Celem tego kursu jest poznanie strategii przeciwdziałania przedwczesnemu opuszczaniu szkoły. Jednym z najważniejszych narzędzi jest mindfulness.

Uczestniczki nabyły następujące kompetencje:
– Zapoznały się z różnorodnymi narzędziami nauczania ICT i przydatnymi strategiami, dzięki którym nauczanie jest innowacyjne i wciągające.

– Zapoznały się z metodami zwiększającymi poczucie własnej wartości uczniów i wiarę we własne możliwości

– Zrozumiały problemy prowadzące do przedwczesnego kończenia nauki. Zdobyły wiedzę na temat sposobów radzenia sobie z problematycznymi i pozbawionymi motywacji uczniami. Dzięki temu dowiedziały się, jak poprawić swoje poczucie przynależności, podnieść samoświadomość i poczucie własnej wartości. Dowiedziały się, jak ćwiczyć mindfulness.

Dzięki treningowi uważności można osiągnąć równowagę emocjonalną, nauczyć się sztuki koncentracji i relaksu, oraz tego, jak radzić sobie ze stresem, jak zmniejszyć napięcie nerwowe, wypracować w sobie umiejętność uspokajania się, kiedy pojawiają się gniew lub zdenerwowanie. Trening uważności uczy czerpać energię z życia, cieszyć się z prostych, nawet najbardziej banalnych rzeczy, jakie przynosi ze sobą każda chwila. Dzięki treningowi uważności można się nauczyć prowadzić spokojne życie, w harmonii z innymi ludźmi i ze środowiskiem.
Uważność (mindfulness) w pracy osobistej nauczyciela:
Nauczyciele praktykujący trening uważności, potwierdzali jego dobroczynny wpływ na swoje zdrowie i codzienne funkcjonowanie.  Regularna praktyka mindfulness niesie za sobą takie korzyści jak: wpływa na poprawę pamięci i koncentracji uwagi, redukuje stres, poprawia jakość snu, poprawia samoocenę i pewność siebie, zwiększa samoświadomość, wzmacnia system odporności organizmu.